Tuesday, August 1, 2017

Kenduri First In my Batch

Bulan lepas telah berlalu dengan baik sekali. Buat tahun ini aku rasa aku dah melalui cuti-cuti yang menarik dari awal Julai sehingga hari ke tiga puluh satu.

          Perkara pertama yang aku buat mestilah menghadiri kenduri Amzar dan Nisa di Balik Pulau, Pulau Pinang. Sebenarnya niat aku tahun ini, aku tak mahu pulang ke Malaysia dan ingin menghabiskan cutiku di Mesir tapi masa sebelum raya hari tu aku ada dm Nisa di Instagram  untuk mengucapkan tahniah dan dia agak bersungguh-sungguh menjemput aku dan kawan-kawan yang lain ke kenduri mereka.

          Aku pada mulanya agak keberatan nak pergi. Memang niat nak pergi tu ada tapi agak keberatan sebab perkenalan aku dan Nisa agak singkat dengan kata nama lain kami hanya berkenalan ketika awal tingkatan 6 di Maktab Mahmud Alor Setar. Nisa memang ramah orangnya. Walaupun hanya berkenalan gitu-gitu sahaja tapi kami semua mampu berborak banyak bila berjumpa di luar pagar rumah kerana dia yang sememangnya ramah hahaha.

          Aku dan kawan-kawan yang lain datang menaiki KTM kecuali Cik Aiman yang datang dengan ayahnya. Aku, Cik Farz, Cik Has dan Cik Mai datang sekali naik KTM dan seterusnya naik feri ke Balik Pulau, Satu pengalaman yang sangat menarik sebab ini adalah kali pertama aku berdikari sendiri naik KTM dan feri di jeti hehehe. Kemudian Cik Dayah akan mengambil kami berempat di kawasan jeti dan kami akan bermalam di rumah Cik Dayah selama 3 hari.

First time naik KTM. Teruja tak tau nak habaq hahaha.


          Kami berlima termasuk Cik Aiman sampai selepas Asar di rumah Cik Dayah dan petang itu kami dijamu dengan spagetti bolongnese dan kek coklat. Pada malam itu, kami berenam bergerak ke Padang Kota Lama memandangkan semuanya dah lama tak menjejak kaki di kawasan Balik Pulau. Esok pagi tu, kami bergerak awal untuk berkenduri di kenduri Nisa. Untuk memudahkan perjalanan kami buat keputusan untuk sewa kereta Alza untuk sehari semalam.

Muka tak sabar untuk kenduri. Eksited nak tengok Amzar dan Nisa atas pelamin haha.

Kenduri belah Nisa bersama kawan-kawan satu maahad dulu. 
Berpeluh eden dan yang lain semata nak bergambar saja pun hahaha. 
Apa-apa pun makanan memang best. 
Tahniah Nisa dan Amzar 8/7/2017.

Kenduri belah Amzar 9/7/2017.

Alhamdulillah dapat jumpa my beloved ustaz-ustaz.


           Aku rasa Nisa memang ditakdirkan untuk Amzar. Seperti yang aku ketahui mereka berkenalan sejak di sekolah rendah lagi dan memang dah diusik sebagai pasangan ketika di sekolah rendah, apabila menginjak ke sekolah menengah mereka sudah berhenti berhubung memandangkan masing-masing sibuk dan mereka mula berbual kembali ketika di tingkatan 5 dan 6. Okay nih cerita sebenarnya dari kawan-kawan aku yang aku dengar sendiri dari kawan sekolah rendah Nisa sekaligus kawan sekelas aku ketika di sekolah menengah iaitu Cik Dayah. Kalau salah cerita Cik Dayah nih, salah jugak lah cerita aku errr hahaha.

           Okay berbalik pada asal usul apa yang aku nak cerita memang Nisa ditakdirkan untuk Amzar. Aku dapat lihat bahawa mereka memang pasangan yang sangat sesuai dan melengkapi antara satu sama lain. Ini bukanlah pendapat aku seorang tapi memang kebanyakkan kawan-kawan yang lain juga berpendapat sebegitu rupa. Antara yang paling ketara, Amzar seorang yang sangat senyap manakala Nisa sangatlah ramah orangnya. Hahaha. Benda-benda lain yang melengkapi aku tak pasti la pulak.

          Apa-apa pun buat Amzar dan Nisa, selamat melayari bahtera perkahwinan. Moga mahligai cinta yang dibina bertunjangkan agama ini akan sentiasa dilimpahi rahmat, sakinah dan mawaddah. Sebagai pasangan suami isteri, perkara pertama yang paling perlu dijaga ialah kepercayaan terhadap pasangan dan saling memahami. In sha Allah doa sahabat-sahabat lain dan aku adalah sama iaitu agar perkahwinan kalian berdua kekal sehingga ke Syurga in sha Allah ameen. Sesungguhnya kami semua teramatlah gembira untuk hampa berdua lagi-lagi Amzar adalah orang pertama yang mendirikan rumah tangga dalam batch aku hahahaha.

Xoxo

No comments :

Post a Comment